FAQ – meestgestelde vragen

faq retourneren

Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier: https://www.kamer26.nl/klantenservice/

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via ons eenvoudige retourformulier. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is

Voor meer informatie kun je eenvoudig contact opnemen via onze klantenservice.

– Meld je retour aan via het online retourformulier https://www.kamer26.nl/klantenservice/
– Verpak het product in originele staat. Als dat niet mogelijk is zorg dan voor een goede stevige doos of andere verpakking. Tape het goed dicht, zodat er geen schade ontstaat tijdens het vervoer. Producten die beschadigd retour komen (als zij dat al niet waren) kunnen we helaas niet terug nemen.
– Voor een snelle en goede verwerking is het volgende belangrijk!
Vink op de bijgeleverde pakbon aan welk product je terugstuurt. Voeg de pakbon toe aan het pakket. Stuur je meer dan één pakket terug en heb je maar één formulier, voeg dan bij de andere pakketten een kopie van de pakbon of doe er een briefje bij met je adres, ordernummer en rekeningnummer.
– Stuur het pakket naar
Atelier Kamer26
Retouren
Patroonstraat 1 (Apollo Workspaces)
3861 RN Nijkerk

– Verpak het product in originele staat. Als dat niet mogelijk is zorg dan voor een goede stevige doos of andere verpakking.
– Tape het goed dicht, zodat er geen schade ontstaat tijdens het vervoer. Producten die beschadigd retour komen (als zij dat al niet waren) kunnen we niet terug nemen

Heb je geen printer?
– Schrijf het ordernummer en het retouradres dan op een apart briefje en plak deze op het pakket.
– Je kunt de verzendkosten bij ons declareren. Stuur een e-mail met een kopie van de retourkosten naar:
klantenservice@kamer26.nl
Dit geldt niet als je zelf iets terug wilt sturen.

– Zodra wij je retouraanmelding hebben ontvangen gaan we voor je aan de slag.
– We sturen je binnen een werkdag een bevestiging per mail.

Dit hangt af van het product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.
– Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een PostNL-punt bij jou in de buurt.
– Grote producten zoals maatwerk magneetborden worden bij je thuis opgehaald. Daar wordt een aparte afspraak voor gemaakt.
– Je kunt het pakket eventueel ook zelf brengen naar onze locatie in Nijkerk.
Atelier Kamer26
Patroonstraat 1 (Apollo Workspaces)
3861 RN Nijkerk

Je kunt het pakket inleveren bij een Postnl punt bij jou in de buurt.
Is het pakket 60×150 cm en kleiner dan 175 cm hoogte, dan kun je alleen terecht bij de businesspoints van Postnl. Kijk hiervoor op de locatiewijzer van Postnl.
https://www.postnl.nl/locatiewijzer

Ja. Je kunt je retourmelding altijd annuleren.

Je kunt het artikel retourzenden via de procedure bij Loods5.
https://loods5.nl/klantenservice/ruilen-en-retouren

Nee, helaas is het niet mogelijk om SALE producten uit de categorie sale die we aanbieden tegen gereduceerde tarieven te ruilen of retourneren. Uitzondering zijn de vaste lage kortingen die we aanbieden op bijvoorbeeld een magneetwand.

Magneetborden beschrijfbaar – krijtbord/whiteboard en niet magnetische krijtborden

Op de magneetborden mat/glossy kan zowel geschreven worden met alle markers die wij in ons assortiment hebben en is ook magnetisch. Op de krijtborden kun je alleen schrijven, niet magneten.

De magneetborden worden geleverd zonder tekening en zijn geschikt voor buiten.

Het magneetbord is ook buiten te gebruiken. Hoewel een magneetbord niet vaak buiten wordt toegepast.

We hebben lijsten van leer in ons assortiment, bekijk hier>>
In onze collectie hebben we geen lijsten van hout of ander materiaal.

De magneetborden mat hebben een matte uitstraling en zijn een beetje ruw. Deze zijn te beschrijven met alle markers uit onze collectie en met waskrijt. Niet met normaal bordkrijt. De glossy magneetborden zijn glad en zijn glossy/hoogglanzend en beschrijfbaar met alle markers en waskrijt uit de collectie. Niet met bordkrijt.

De magneetborden mat en glossy zijn super sterk magnetisch. Alle magneten werken hierop.

Met alle markers uit onze collectie en met waskrijt. Niet met bordkrijt. dat is te hard (ivm steen) en geeft krassen. Stiften van andere merken zijn niet uitgetest en kunnen sporen achterlaten.

Mat: wet-wipe: met een vochtige doek en langer onderhoud cleanerspray.

Glossy: dry-wipe, met droge doek of wisser.

1. magneet montagesysteem

2. afstandhouders

3. zijgrippen

4. lijmen met een kit

De zijkant is zwart en 3 mm dik. Het is staal maar heel licht, het gewicht is slechts 7 kg per m2.

Maatwerk is te bestellen via onze webshop, tot max formaat 120 cm breed en 300 cm hoog. De standaard maatwerk mogelijkheden zijn hier te vinden: https://www.kamer26.nl/product-category/maatwerk-magneetborden/ Grotere wanden zijn ook mogelijk met panelen naast elkaar en bijpassend montagesysteem. Via offerte op te vragen.

Algemeen
De levensduur op de magneetproducten is ca 5 jaar, afhankelijk van gebruik. Dat geldt voor de algemene magneetwerking, het bordmateriaal en het zelfklevende magneetbehang. Uitgesloten van deze garantie zijn deuken en beschadigingen op de toplaag veroorzaakt door harde voorwerpen of stiften. Stiften die niet meer verwijderbaar zijn en niet bij Atelier kamer26 zijn aangeschaft vallen niet onder de garantieregeling.

Heb ik garantie op mijn aankopen?
Ondanks dat wij met de grootste zorg onze producten vervaardigen kan het voorkomen dat er onregelmatigheden in de producten ontstaan.

Bij Atelier Kamer26 heb je 1 jaar garantie op de magneetborden mat en glossy en op het magneetbehang mat en glossy. Vaak is dit in de vorm van omruiling, maar waar nodig in de vorm van herstel na plaatsing.
De garantie geldt voor:
– producttechnische tekortkomingen (in productieproces als deuken en beschadigingen op het materiaal). Dan vervangen we doorgaans het materiaal van de toplaag.
– montagewerk door ons montageteam
Indien montage door opdrachtgever zelf georganiseerd wordt, kan geen aanspraak gemaakt worden op deze garantie.

De garantie geldt niet voor:
– gebruik van bordkrijt en krijtstiften
– werken met magneten (magneetkracht)

De garantie geldt niet voor het gebruik van de materialen. Op de magneetborden en op ons magneetbehang kun je met de meeste markers en bordkrijt schrijven. Krassen of andere beschadigingen op het product vallen niet onder de garantieregeling. Onjuist gebruik of onzorgvuldig handelen is uitgesloten van de garantieregeling.

Magneten met een magneetkracht van ca 2-2,5 kg werken goed op de magneetborden en het magneetbehang. Magneten die niet werken op het magneetbord vallen niet onder de garantie.

Ter voorkoming van problemen die niet onder garantie vallen, adviseren wij je onze schrijf- en magneettips goed door te nemen.

Voor alle andere (magneet) producten geldt een garantieregeling van 6 maanden na levering. De producten zijn vrij van ontwerp- materiaal en fabricagefouten. De garantie geldt uitdrukkelijk niet voor ondeugdelijk en/of verkeerd gebruik van de producten.

Kan ik na de garantieperiode wel bij Atelier Kamer26 terecht?
Wij zijn je ook na de garantieperiode graag van dienst wanneer je een probleem hebt met een van de producten. Veelal is het op te lossen met tips uit onze  schrijf- en magneettips. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. We zoeken vanuit een servicegerichtheid naar een passende oplossing.

Hoe kan ik een klacht melden, en hoe wordt deze afgehandeld?
Mocht het onverhoopt voorkomen dat je een klacht hebt over een product of over onze werkwijze, dan horen wij dit graag. Wij willen onze producten, maar ook onze werkwijze, zo perfect mogelijk maken en hebben daarbij je ervaring nodig. Je kunt ons hierover per e-mail berichten, maar uiteraard ook persoonlijk via een telefoongesprek.

In het geval van een klacht over een product, ontvangen we graag een foto van het probleem. Wij streven ernaar om je opmerkingen binnen 1 á 2 werkdagen te beantwoorden.

Magneetbehang

Het kan zijn dat de magneten niet voldoende trekkracht hebben. Voor het magneetbehang moet de trekkracht minimaal 2-2,5 kg zijn. Koelkastmagneten voldoen hier meestal niet aan.

Er kunnen krassen op het magneetbehang ontstaan als er geschreven wordt met bordkrijt. In bordkrijt zitten scherpe (steen) stukjes die de toplaag kunnen beschadigen. Of als er scherpe voorwerpen op worden gebruikt.

Als het magneetbehang niet goed op maat gesneden is kun je dit online aangeven via: https://www.kamer26.nl/klantenservice/

Het kan voorkomen dat er vouwen in het schutblad/achterblad van het magneetbehang zitten. Dit ontstaat meestal door het oprollen van het magneetbehang. We doen dit met de grootste zorg, maar het kan voorkomen dat er wat lucht in tussen het magneetbehang en het achtervel ontstaat. De vouwen zijn er meestal met de meegeleverde rakel uit te strijken als je het magneetbehang aanbrengt.

Heb je twijfels? We kijken even met je mee als je een foto stuurt via www.kamer26.nl/klantenservice/.

Algemeen
De levensduur op de magneetproducten is ca 5 jaar, afhankelijk van gebruik. Dat geldt voor de algemene magneetwerking, het bordmateriaal en het zelfklevende magneetbehang. Uitgesloten van deze garantie zijn deuken en beschadigingen op de toplaag veroorzaakt door harde voorwerpen of stiften. Stiften die niet meer verwijderbaar zijn en niet bij Atelier kamer26 zijn aangeschaft vallen niet onder de garantieregeling.

Heb ik garantie op mijn aankopen?
Ondanks dat wij met de grootste zorg onze producten vervaardigen kan het voorkomen dat er onregelmatigheden in de producten ontstaan.

Bij Atelier Kamer26 heb je 1 jaar garantie op de magneetborden mat en glossy en op het magneetbehang mat en glossy. Vaak is dit in de vorm van omruiling, maar waar nodig in de vorm van herstel na plaatsing.
De garantie geldt voor:
– producttechnische tekortkomingen (in productieproces als deuken en beschadigingen op het materiaal). Dan vervangen we doorgaans het materiaal van de toplaag.
– montagewerk door ons montageteam
Indien montage door opdrachtgever zelf georganiseerd wordt, kan geen aanspraak gemaakt worden op deze garantie.

De garantie geldt niet voor:
– gebruik van bordkrijt en krijtstiften
– werken met magneten (magneetkracht)

De garantie geldt niet voor het gebruik van de materialen. Op de magneetborden en op ons magneetbehang kun je met de meeste markers en bordkrijt schrijven. Krassen of andere beschadigingen op het product vallen niet onder de garantieregeling. Onjuist gebruik of onzorgvuldig handelen is uitgesloten van de garantieregeling.

Magneten met een magneetkracht van ca 2-2,5 kg werken goed op de magneetborden en het magneetbehang. Magneten die niet werken op het magneetbord vallen niet onder de garantie.

Ter voorkoming van problemen die niet onder garantie vallen, adviseren wij je onze schrijf- en magneettips goed door te nemen.

Voor alle andere (magneet) producten geldt een garantieregeling van 6 maanden na levering. De producten zijn vrij van ontwerp- materiaal en fabricagefouten. De garantie geldt uitdrukkelijk niet voor ondeugdelijk en/of verkeerd gebruik van de producten.

Kan ik na de garantieperiode wel bij Atelier Kamer26 terecht?
Wij zijn je ook na de garantieperiode graag van dienst wanneer je een probleem hebt met een van de producten. Veelal is het op te lossen met tips uit onze  schrijf- en magneettips. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. We zoeken vanuit een servicegerichtheid naar een passende oplossing.

Hoe kan ik een klacht melden, en hoe wordt deze afgehandeld?
Mocht het onverhoopt voorkomen dat je een klacht hebt over een product of over onze werkwijze, dan horen wij dit graag. Wij willen onze producten, maar ook onze werkwijze, zo perfect mogelijk maken en hebben daarbij je ervaring nodig. Je kunt ons hierover per e-mail berichten, maar uiteraard ook persoonlijk via een telefoongesprek.

In het geval van een klacht over een product, ontvangen we graag een foto van het probleem. Wij streven ernaar om je opmerkingen binnen 1 á 2 werkdagen te beantwoorden.

Magneetaccessoires en krijtstiften

Bij de montagesets met magneetplaten wordt het magneetbord vlak op de muur bevestigd. Bij de montagesets met afstandshouders en bij de zijgeleiders komt het bord ca. 1 cm van de muur af.

Op de whiteboarden kan je geen krijtstiften gebruiken. Alleen de whiteboardmarkers zijn hiervoor geschikt.

Je kunt het met een (natte) doek vaak verwijderen. Er kunnen strepen achterblijven. Dit voorkom je door de wisser te gebruiken evtentueel met cleanerspray (of nat) en dan de wisser gebruiken. Op glossy is de stift zelfs met je vinger weg te vegen.

Met waskrijt kun je veilig schrijven op alle behangsoorten. Met gewone krijtjes kun je het oppervlak beschadigen waardoor er lichte strepen achter kunnen blijven. Dit raden we daarom niet aan.

De magnetische houder trek je iets uit elkaar en dan plaats je de stift er gemakkelijk in.

Alle magneten uit onze collectie zijn sterk genoeg om op alle ondergronden te gebruiken van ons magneet behang of magneetborden. Sommige magneten hebben een minder sterke werking, zoals de magneten leer strips. Hier kun je er het beste 2 stuks van gebruiken om een kaart op te hangen. Indien je zelf een magneetondergrond hebt, dan kan het zijn sommige minder sterke magneten uit onze collectie niet op je ondergrond houden. Vaak is dit geval bij geverfde magneetmuren, die meestal niet erg sterk magnetisch zijn.

Al onze magneten kun je gebruiken op ons magneetbehang. De magneetwerking van onze magneetborden is een stuk sterker dan van het magneetbehang, waardoor je er meer aan kunt hangen. Sommige magneten uit de collectie zijn iets minder sterk, bijvoorbeeld de magneten leer strips. Hier gebruik je dan 2 strips voor het ophangen van een kaart.

Alle magneten uit ons assortiment zijn geschikt voor de zeer sterke magneetborden.

Koelkastmagneten kunnen meestal goed gebruikt worden op onze magneetborden. Deze hebben een zeer sterke magneetwerking. Voor het magneetbehang kun je met koelkastmagneten werken als ze een  trekkracht hebben van minimaal ca. 1,5 kg.

De magneetspiegels zijn echt spiegels en geven ook een spiegel briljante uitstraling.

Bestellingen

Wanneer je advies over een product wilt hebben kun je het beste een e-mail sturen naar klantenservice@kamer26.nl. We nemen dan persoonlijk contact met je op of, indien gewenst beantwoorden je vraag per mail.

We hebben regelmatig acties met korting. Je kunt dit vinden op onze webshop via www.kamer26.nl. En meld je vooral ook aan op onze nieuwsbrief, daarmee houden we je op de hoogte van leuke aanbiedingen en nieuwe ontwikkelingen. Je kunt je aanmelden onderaan onze homepagina.

Je kunt bij je bestelling aangeven of je wilt afhalen. Afhalen kan op afspraak van maandag-vrijdag tussen 9.00-17.00 uur via klantenservice@kamer26.nl.

Klik hier om je levertijd te checken.

De levertijd staat vermeld bij de producten op in onze webshop. Dit varieert per product. Kleine artikelen worden geleverd binnen 1-2 dagen. Magneetborden en behang worden geleverd binnen 2-5 werkdagen. Voor maatwerk staat een levertijd van 2-4 weken.

Het is altijd mogelijk om een factuur te ontvangen. Een verzoek hiertoe kun je regelen via klantenservice@kamer26.nl.

Zodra jouw bestelling is verzonden ontvang je een track & tracecode waarmee je het pakket kunt volgen.

Wanneer er door de koerierdienst of ons een fout is gemaakt kun je dit bij ons melden via het retour/mancoformulier op onze website: https://www.kamer26.nl/klantenservice/. We handelen dit snel voor je af.

Je levering kan verschillende statussen hebben:

Betaald en in behandeling – je bestelling is goed ontvangen en staat klaar om opgenomen te worden in onze productie/magazijn voor verwerking.

In productie – je bestelling is ons atelier en zal afhankelijk van het bestelde product een levertijd hebben van ca 3-5 dagen, 3-4 weken voor maatwerk. Houd er rekening mee dat kleine artikelen altijd samen danwel in meerdere pakketten tegelijkertijd  worden verstuurd met de magneetborden of magneetwanden. De vervoerders leveren niet altijd tegelijk op hetzelfde adres.

Backorder – het bestelde product is nog niet op voorraad en wordt voor je besteld (maatwerk en matraskussens). Je ontvangt bericht als het product binnen is en je order actief verwerkt wordt in ons atelier.

Wacht op betaling – de betaling is nog niet ontvangen. Zodra deze bij ons binnen is, wordt je bestelling verder afgehandeld.

In mijn account kun je de actuele status zien van je bestelling(en).

Onze levertijd varieërt van 1-2 dagen tot 5 dagen. Afhankelijk van het product. Maatwerk magneetborden worden met 3-4weken geleverd. Bij ieder product staat aangegeven binnen welke tijd we kunnen leveren. Als er onverhoopt een langere levertijd ontstaat, dan nemen we per mail contact met je op om je op de hoogte te houden.

Als een product op bestelling is, bijvoorbeeld voor de matraskussens, dan is de levertijd 8-12 weken.

Er wordt ook op zaterdag aangeboden. Grote pakketten en pallets worden niet op zaterdag geleverd. Helaas kunnen we geen tijdstippen doorgeven waarop de vervoerder de aflevering zal doen. Via de T&T kun je zelf je zending volgen. Er wordt een tijdvak aangegeven waarbinnen het pakket bezorgd wordt.

TIP! Hang een briefje op de deur als het bij de buren geleverd kan worden of (droog) bij de voordeur.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland of verwacht. We raden u aan om klachten bij ons kenbaar te maken via onze klantenservice. We vinden altijd een oplossing. Leidt dit toch niet tot een oplossing die naar tevredenheid is, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Webwinkelkeur

Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Gratis en snel in huis

Sterk in maatwerk

eenvoudige retourservice

persoonlijk advies